Travel Wiadomości Branżowe

Plan firmy Unilever „Życie w sposób zrównoważony” stymuluje wzrost. Unilever Polska dołącza do inicjatywy „Wizja 2050”

Plan firmy Unilever „Życie w sposób zrównoważony” stymuluje wzrost. Unilever Polska dołącza do inicjatywy „Wizja 2050”
Unilever Polska mocniej zaznacza przywiązanie do idei zrównoważonego rozwoju w swojej strategii biznesowej. Według globalnego raportu firmy – Życie w sposób zrównoważony – umieszczenie zrównoważonego rozwoju w sercu modelu biznesowego pomaga w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka działalności. W związku z tym, firma podpisała „Deklarację polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”, dołączając do inicjatywy „Wizja 2050”.Od 2011 r. Unilever Polska konsekwentnie realizuje założenia zrównoważonego modelu biznesowego w swojej działalności. W opublikowanym właśnie raporcie dotyczącym postępów w wypełnianiu planu „Życie w sposób zrównoważony” w Polsce – firma prezentuje przykłady inicjatyw, które mogą zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć koszty, przy jednoczesnej redukcji wpływu na środowisko naturalne.Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania,

Teaser

Unilever Polska mocniej zaznacza przywiązanie do idei zrównoważonego rozwoju w swojej strategii biznesowej. Według globalnego raportu firmy – Życie w sposób zrównoważony – umieszczenie zrównoważonego rozwoju w sercu modelu biznesowego pomaga w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka działalności. W związku z tym, firma podpisała „Deklarację polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”, dołączając do inicjatywy „Wizja 2050”.

Od 2011 r. Unilever Polska konsekwentnie realizuje założenia zrównoważonego modelu biznesowego w swojej działalności. W opublikowanym właśnie raporcie dotyczącym postępów w wypełnianiu planu „Życie w sposób zrównoważony” w Polsce – firma prezentuje przykłady inicjatyw, które mogą zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć koszty, przy jednoczesnej redukcji wpływu na środowisko naturalne.

Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania, począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez organizację łańcucha dostaw, aż po edukację konsumentów w zakresie korzystania z naszych produktów, jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy – mówi Harm Goossens, Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma realizując założenia planu „Życie w sposób zrównoważony” w Polsce, osiągnęła postępy w wielu aspektach działalności, takich jak np.:

  • zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich 4 fabrykach na terenie kraju przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 na tonę produkcji o 11% w porównaniu z 2011 r. i o 62% z rokiem 2008,
  • podniesienie efektywności operacyjnej w łańcuchu dostaw, która pozwoli m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez ciężarówki firmy na polskich drogach o ok. 20 mln km do 2015 r. i w efekcie zmniejszyć emisję CO2,
  • poprawa jakości odżywczej produktów np.: w przypadku margaryny Flora Original, charakteryzującej się niższą o 70% od masła zawartością tłuszczów nasyconych i niskokalorycznych lodów dla dzieci Max,
  • pozyskiwanie surowców rolnych ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony takich jak np.: kakao używane w lodach Magnum, czy herbata używana do produkcji czarnych herbat marki Lipton.
A to już wiesz?  Naturalnie z WP.PL

Unilever Polska stara się również inspirować konsumentów do korzystania z innowacji zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Firma poszerza swoją ofertę suchych szamponów, które powodują o 90% mniejszą emisję gazów cieplarnianych w porównaniu do mycia włosów z użyciem podgrzewanej wody. W skali globalnej, kategoria tych produktów osiągnęła prawie 20% wzrost sprzedaży. Unilever poszerza także gamę opakowań uzupełniających w markach Radox, Dove i Timotei. Innym przykładem działań skierowanych do konsumentów jest kampania edukacyjna ProjektGospodarni.pl, która zachęca Polaków do zmiany nawyków związanych z prowadzeniem domu.

W ramach zobowiązania firmy do poprawy poczucia własnej wartości u kobiet – Dove, jedna z największych marek kosmetycznych firmy, rozpoczęła niedawno kampanię „Szkice Prawdziwego Piękna”. Film nakręcony na jej potrzeby, który w Internecie obejrzało już ponad 2,5 mln Polaków, w niecodzienny sposób uświadamia kobietom, w jak dużym stopniu ich niska samoocena wpływa na pozostałe sfery życia.

Spojrzenie w przyszłość – Wizja 2050. Nowa strategia dla biznesu w Polsce

Mimo znaczących postępów, są również wyzwania, którym firma nie może sprostać samodzielnie. Dlatego istotnym elementem w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju jest ścisła współpraca z organami administracji państwowej, organizacjami pozarządowymi oraz konsumentami. Unilever Polska dołączył właśnie do pilotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i koordynowanego przez PwC projektu Wizja 2050. W ramach inicjatywy objętej honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, powstał raport identyfikujący największe wyzwania oraz kluczowe obszary, w których biznes powinien przyjąć aktywną postawę na rzecz wsparcia przemian społeczno-gospodarczych. Uroczyste podpisanie „Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju” miało miejsce 21 maja, podczas spotkania firmy Unilever podsumowującego 2 lata realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”.

Cieszy nas, że firma Unilever została sygnatariuszem Deklaracji i tym samym dołączyła do inicjatywy Wizja 2050. To szczególnie istotne, aby organizacje prowadzące operacje na tak dużą skalę, uwzględniały w swoich strategiach biznesowych działania sprzyjające równowadze otoczenia społeczno-gospodarczego – podsumowuje Dominika Wierzbowska z Ministerstwa Gospodarki.

A to już wiesz?  Drzewa od Nestlé dla Kalisza

Więcej informacji o postępach w realizacji Planu “Życie w sposób zrównoważony” znajduje się na stronie www.unilever.pl/zrownowazony-rozwoj

< 242111" >

Źródło Unilever. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy