Travel

Bridgestone wprowadza nowe opony na oś kierowaną spełniające najsurowsze normy emisji

Spółka Bridgestone Europe wprowadza do oferty dwie nowe opony dla samochodów ciężarowych na oś kierowaną - R249 EVO i R297 EVO. Produkty spełniają wszystkie europejskie normy emisji.Nowe opony skonstruowano zakładając większe

Spółka Bridgestone Europe wprowadza do oferty dwie nowe opony dla samochodów ciężarowych na oś kierowaną – R249 EVO i R297 EVO. Produkty spełniają wszystkie europejskie normy emisji.

Nowe opony skonstruowano zakładając większe obciążenie przedniej osi ciężarówek, które spowodowane będzie doposażeniem pojazdów w nowe „czyste” technologie. Chodzi o technologie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR – Selective Catalytic Reduction) i recyrkulacji gazów spalinowych (EGR – Exhaust Gas Recirculation), zgodnie z wymaganiami przepisów emisyjnych Euro V i VI.

Spółka Bridgestone opracowała opony R249 EVO i R297 EVO na oś kierowaną w taki sposób, aby ich większa wytrzymałość nie była okupiona niższym bezpieczeństwem, ani spadkiem trwałości i ekonomiczności tych opon, zaliczanych do grupy opon Premium. Co ważniejsze, dla operatorów flot, nowe opony z serii EVO umożliwiają poprawę parametrów środowiskowych samochodów ciężarowych bez niekorzystnego wpływu na wysokość podwozia pojazdu.

Pierwsza opona dla pojazdów transportu regionalnego o obciążalności do 8 ton na oś

Opony w wersji autostradowej (highway) R249 EVO i regionalnej (regional) R297 EVO skonstruowano przy założeniu wytrzymałości do 8 ton obciążenia na oś.

Dostępne są w rozmiarze 315/70R 22.5, a w wersji o nośności 7,5 ton w rozmiarze 315/60R 22.5. Opona Bridgestone R297 EVO jest jedyną oponą regionalną będącą w stanie wytrzymać obciążenia do 8 ton na oś.

Większa trwałość, wyższa sprawność 

Przełomowe parametry opon Bridgestone osiągnięto dzięki zastosowaniu opracowanej przez firmę technologii opasania Waved Belt i obrzeża opony Turn-in-Ply Bead, które zwiększają trwałość opony i większą ładowność pojazdu.

Pozostałe cechy opon R249 EVO i R297 EVO są takie same, jak w przypadku opon o standardowych indeksach nośności. Mają one równie dobre właściwości jezdne trakcyjne oraz kierowalność i wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach oraz równie wysoki wskaźnik całkowitych kosztów na kilometr.

Wybór czołowych producentów ciężarówek 

A to już wiesz?  TAURON Ciepło podpisał umowę z EC Będzin

Obydwa modele nowych opon EVO na oś kierowaną, dostępne są jako firmowe wyposażenie oraz zamienniki opon montowanych fabrycznie od stycznia 2010. Samochody ciężarowe marki Renault i Volvo są fabrycznie wyposażane w opony R249 EVO i R297 EVO. Spółka Scania zajmuje się obecnie finalizacją homologacji.

– Spółka Bridgestone sprostała wysokim wymaganiom postawionym przez spółki Renault, Volvo i Scania, które wybrały ją na dostawcę nowych opon EVO dla swoich samochodów ciężarowych – mówi Hirotaka MIGITA, Dyrektor Działu Produktów Komercyjnych (Director Commercial Products) spółki Bridgestone Europe

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy